Onbewust in aanraking met asbest

  • Giel

    Ik heb afgelopen zaterdag een tuinhuisje gesloopt en daar lag schijnbaar een dak van asbest op. Hier kwamen wij pas achter op de stort dus wij hadden geen voorzorgsmaatregelen getroffen. Het was die dag nog vrij vochtig van de vrijdag, Toen heeft het namelijk de hele dag geregend.Het dak is letterlijk van de constructie af gebroken en nu vraag ik mij af of ik nu een gevaar loop. Wij zijn waarschijnlijk 1,5uur bezig geweest met het slopen zelf. Hierna zijn wij dus gaan opruimen en is er niets meer gebroken of gesloopt.

    Het ging hier om zwarte golfplaten van ongeveer 6m2 in totaal. Wij stonden buiten op de open lucht in een vochtige omgeving. er zijn toch wel wat platen gesneuveld en gebroken.

    Ik durf verder niet te zeggen om welke vorm van asbest het hier gaat. Het was geen blauwe asbest in ieder geval.

    Loop ik nu extra risico na dit eenmalig (knullig) contact met asbest?

  • Svenn

    Om af te komen van hoofdpijn, adviseer ik u om te proberen om uw aandacht te besteden aan deze site extra tips, aangezien het hier is dat ik er altijd in geslaagd om de problemen van hoofdpijn op te lossen, probeer het en u